Skolen på Duevej

Skolen på Duevej
Skolen på Duevej

torsdag den 29. januar 2015


Spørgsmål fra brevkassen

Tema: Skolebal



  • "Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan lide den mad, der bliver serveret?"
Der er den mad der er. Du ved forhåbentlig ikke i forvejen, hvad der alligevel bliver serveret. Er du nu meget kræsen og frygter du det værste, så tag selv lidt med, som du kan spise senere på aften. Men vær positiv, for maden er sikkert mega lækker, så nyd maden og aften.
  • "Mine veninder har fået mig med til at danse en dans til konkurrencen, til skoleballet. Jeg kunne godt lide tanken på det tidspunkt, men nu har jeg ikke rigtig lyst alligevel. Hvad skal jeg gøre?"
Hvis du er 100 på at du ikke har lyst, så sig fra over for dine veninder, og de ville helt sikkert kunne forstå det. Men vi ville give det en chance, det er sikkert rigtig sjovt og hyggeligt!
  • "Hvad skal jeg tage på? Kjole eller bukser? Pigerne fra min klasse tager kjole på, men jeg føler mig ikke så tilpas i kjole. Hvad gør jeg?"
Vi ved at der også er andre der kommer i bukser. Derudover kan man også se rigtig godt ud i busker med en sød top. Bare du føler dig godt tilpas til skoleballet så er det lige meget om du bærer bukser eller kjole. Når alt kommer til alt, så skal du jo også bare have det sjovt med dine venner!
  • "Jeg skal for første gang til det 'store skolebal' altså med syvende, ottende og niende. Hvordan forgår det?"
Den største forskel er nok, at maden bliver serveret ved borde med lærerne som tjenere. Efter man har spist sin portionsanrettede hovedret, skal alle eleverne gå ned i den nederste gymnastiksal, imens de mindre elever og lærer rydder bordene af og lave salen om til det typiske danse rum, som du kender fra de mindre klasser. Mere skal ikke afsløres, men bare rolig, vi kan sige fra erfaring, at det plejer at være rigtig sjovt!
  • "Hvad laver man, hvis man siger ja til at hjælpe til i overbygningens skolebal?"
Først og fremmest servere man sammen med lærerne, for eleverne. Som nævnt ovenfor, hjælper mellemtrinnet også til med at få rykket bordene ud til siderne, så de ældre kan danse i salen. Efterfulgt hjælper man til med at "sælge" sodavand og slikposer.
  • "Hvad vinder jeg, hvis jeg vinder konkurrencen?"
Det er meningen at det skal være en overraskelse, så det får vi desværre ikke at vide. Men det skal jo også være en gulerod!




Tak for spørgsmålene. Håber i kunne bruge vores svar til noget. Vi ønsker jer et godt skolebal!!
Ps. Næste uge er i velkommende til at stille spørgsmål om alt, hvad i vil.




Skrevet af: Mathilde, Caroline, Savannah & Anemone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar