Skolen på Duevej

Skolen på Duevej
Skolen på Duevej

torsdag den 15. januar 2015

Backstage bag kontorgangen.

Vi har været på besøg på kontoret, og spurgt skolesekretær Susan Braser og viceinspektør Hans Nymarsk.
Her er de 3 spørgsmål vi stilte:
  • Hvad laver I til dagligt?
  • Hvad synes I om stemningen her på kontorgangen?
  • Hvor meget kaffe drikker I ca. om dagen?
Susan Braser har fortalte følgende:
"Hmm... hvad vi laver til daglig, altså Merete og jeg laver jo mange ting. Vi tager b.la. telefon opkald, og modtager og svarer på e-mails. Nogle gange bliver vi kimet ned af opkald fra, forældre og andre. Vi sidder med udmeldelse og indmeldelse af elever og lærer. Vi er jo også med på at der kommer børn ned og har brug for hjælp eller svar på noget, det sørger vi også for. Merete står jo for SFO-økonomien og jeg tager mig af økonomien på resten af skolen."

Vi spurgte hende så om det næste spørgsmål:
"Jeg synes at stemningen er rigtig hyggelig. Det er jo b.la. fordi de fleste af os har siddet her meget længe. Derudover er vi jo også samlet på samme etage lige overfor hinanden. Faktisk er vi den skole på frb. hvor vi har siddet her sammen så længe som vi jo har."

Ved det sidste spørgsmål svarer Susan at hun ca. drikker max. 0,5 l. kaffe om dagen..



Efter 'chatten' med Susan har vi interviewet Hans på samme måde. Han har svaret således på første spørgsmål:
"Puhha.. Ja, jeg står jo rigtig meget for skemaerne. Lige nu har jeg for eks. denne her mappe med en masse skemaer der skal være sat ind på computeren til på mandag. Det tager mig sådan ca. 1 time at få sat et skema ind for 1 årgang. Det tager altså rigtig lang tid. Jeg er også ansvarlig for at få sat en vikar ind, hvis en lærer bliver syg. Derudover er  jeg forberedt på at der kommer nogle forskellige ind og spørger mig om noget. Som f.eks. når 3 piger som jer kommer ind og spørger om nogle spørgsmål. Så det er et lidt forvirrende job, men dejlig varieret. Men der er nogle opgaver jeg ved jeg SKAL lave og så er der de små ting der dukker op ad vejen."

Efter det gode begrundede svar, stiller vi Hans det næste spørgsmål:
"Ja stemningen er rigtig hyggelig og vi er alle glade for at vi så let kan snakke med hinanden efter behov. Fordi til sammenligning med andre skoler, er vi jo tættere på hinanden og på andre skoler siger lærer at de næsten aldrig snakker med ledelsen, sådan er det jo heldigvis ikke her."

Det sidste spørgsmål om kaffen stiller vi, og Hans siger at han drikker alt for meget. Nærmere kom han det ikke.:-P


Det var et kort indblik på to af de vigtige personer, der kender godt til kontoret og kollegaerne.



(Skrevet af Savannah, Anemone og Mathilde)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar